Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Markuszowej
-
Kartka z kalendarza
The Master of Spelling
Szkolny Konkurs Literowania w Języku Angielskim Regulamin
Regulamin Konkursu:
1. Cele konkursu:
- doskonalenie umiejętności językowej jaką jest literowanie
- rozwijanie zainteresowania językiem angielskim
- motywowanie uczniów do nauki języka poprzez współzawodnictwo
2. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie w dwóch grupach wiekowych: klasy I- III
oraz klasy IV-VI
3. Konkurs dla uczniów klas I-III odbędzie się 11.02.2011r. o godz. 11.25
4.Konkurs dla uczniów klas IV-VI odbędzie się 11.02. 2011r. o godz 13.10
5. Czas trwania konkursu zależy od ilości uczestników.
6.Uczniowie klas I-III uczestniczą w czterech konkurencjach, a uczniowie klas IV- VI
w pięciu. Uczniowie sprawdzą się w umiejętności literowania, jak również zapisie słów.
7. Odpowiedzi na zadania pisemne uczniowie zapisują w arkuszach konkursowych. Każda konkurencja ma określoną ilość punktów do uzyskania.
8. O kolejności zajętych miejsc decyduje ilość uzyskanych punktów, z których zostanie wyłoniony z każdej z grup wiekowych Mistrz Literowania.
7. Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy, a uczniowie którzy zajęli pierwsze trzy miejsca nagrody.
8. Zgłoszenia do konkursu przyjmuje nauczyciel języka angielskiego do dnia 14.01.2011r.
Serdeczenie zapraszam do udziału w konkursie
Konkurencje dla uczniów klas I-III 1. Znajomość alfabetu Prowadzący dyktuje uczestnikom 5 liter Każda litera jest podawana 2 razy. Uczestnicy zapisują litery w kolejności w jakiej były dyktowane. Za każdą poprawnie zapisaną literę można uzyskać 1 punkt. W sumie można uzyskać 5punktów. 1. Zapisywanie przeliterowanych słów Prowadzący kolejno literuje 5 słów. Każde słowo jest literowane dwa razy. Za każde poprawnie zapisane słowo można uzyskać 1 punkt. W sumie można uzyskać 5 punktów. 3. Literowanie zapisanych słów Uczestnik konkursu losuje 3 słowa. Prowadzący pokazuje pojedyńczo kolejno wylosowane wyrazy na kartce A4. Zadaniem uczestnika jest przeliterowanie zapisanych słów. Uczestnik ma nie więcej niż 3 sekundy na zastanowienie się nad literą. Za każde poprawnie przeliterowane słowo można uzyskać 2 punkty. W sumie można uzyskać 6 punktów 4. Mix liter Prowadzący kolejno literuje 2 wyrazy, lecz podawane litery są pomieszane. Zadaniem uczestnika jest zapisanie liter, a nastepnie ułożenie z nich słów. Za każde poprawnie zapisane słowo uczestnik otrzymuje 2 punkty. W sumie można uzyskać 4 punkty.
Konkurencje dla uczniów klas IV-VI: 1. Zapisywanie przeliterowanych słów Prowadzący kolejno literuje 5 słów. Każde słowo jest literowane dwa razy. Za każde poprawnie zapisane słowo można uzyskać 1 punkt.W sumie można uzyskać 5 punktów 2. Literowanie zapisanych słów Uczestnik konkursu losuje 3 słowa. Prowadzący pokazuje pojedyńczo kolejno wylosowane wyrazy na kartce A4. Zadaniem uczestnika jest przeliterowanie zapisanych słów. Uczestnik ma nie więcej niż 3 sekundy na zastanowienie się nad literą. Za każde poprawnie przeliterowane słowo można uzyskać 1 punkt. W sumie można uzyskać 3 punkty. 3. Literowanie usłyszanych słów: Uczestnik losuje 1 słowo. Prowadzący wymawia wylosowane słowo. Słowo jest wymawiane 2 razy. Zadaniem uczestnika jest przeliterowanie usłyszanego słów. Za poprawnie przeliterowane słowo uczestnik otrzymuje 3 punkt. W sumie można uzyskać 3 punkty. 4. Mix liter Prowadzący kolejno literuje 2 wyrazy, lecz podawane litery są pomieszane. Zadaniem uczestnika jest zapisanie liter, a nastepnie ułożenie z nich słów. Za każde poprawnie zapisane słowo uczestnik otrzymuje 2 punkt. W sumie można uzyskać 4 punkty. 5. Dyktando Uczestnicy konkursu piszą dyktando np. Hi ! I’m Kate and I’m in class 4C. etc. Za każde poprawnie zapisane słowo uczestnik może uzyskać 1 punkt. Ilość punktów w tej konkurencji jest uzależniona od ilości słów zawartych w dyktandzie.