Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Markuszowej

  • Kartka z kalendarza

The Master of Spelling

Szkolny Konkurs Literowania  w Języku Angielskim Regulamin

Regulamin Konkursu:

1. Cele konkursu:

  • doskonalenie umiejętności językowej jaką jest literowanie
  • rozwijanie zainteresowania językiem angielskim
  • motywowanie uczniów do nauki języka poprzez współzawodnictwo

2. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie w dwóch grupach wiekowych: klasy I- III
oraz klasy IV-VI

3. Konkurs dla uczniów klas I-III odbędzie się 11.02.2011r. o godz. 11.25

4.Konkurs dla uczniów klas IV-VI odbędzie się 11.02. 2011r. o godz 13.10

5. Czas trwania konkursu zależy od ilości uczestników.

6.Uczniowie klas I-III uczestniczą w czterech konkurencjach, a uczniowie klas IV- VI
w pięciu. Uczniowie sprawdzą się w umiejętności literowania, jak również zapisie słów.

7. Odpowiedzi na zadania pisemne uczniowie zapisują w arkuszach konkursowych. Każda konkurencja ma określoną ilość punktów do uzyskania.

8. O kolejności zajętych miejsc decyduje ilość uzyskanych punktów, z których zostanie wyłoniony z każdej z grup wiekowych Mistrz Literowania.

7. Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy, a uczniowie którzy zajęli pierwsze trzy miejsca nagrody.

8. Zgłoszenia do konkursu przyjmuje nauczyciel języka angielskiego do dnia 14.01.2011r.

Serdeczenie zapraszam do udziału w konkursie

Konkurencje dla uczniów klas I-III

1. Znajomość alfabetu

Prowadzący dyktuje uczestnikom 5 liter Każda litera jest podawana 2 razy. Uczestnicy zapisują litery w kolejności w jakiej były dyktowane. Za każdą poprawnie zapisaną literę można uzyskać 1 punkt. W sumie można uzyskać 5punktów.

1. Zapisywanie przeliterowanych słów

Prowadzący kolejno literuje 5 słów. Każde słowo jest literowane dwa razy.

Za każde poprawnie zapisane słowo można uzyskać 1 punkt. W sumie można uzyskać 5 punktów.

3. Literowanie zapisanych słów

Uczestnik konkursu losuje 3 słowa. Prowadzący pokazuje pojedyńczo kolejno wylosowane wyrazy na kartce A4. Zadaniem uczestnika jest przeliterowanie zapisanych słów. Uczestnik ma nie więcej niż 3 sekundy na zastanowienie się nad literą. Za każde poprawnie przeliterowane słowo można uzyskać 2 punkty. W sumie można uzyskać 6 punktów

4. Mix liter

Prowadzący kolejno literuje 2 wyrazy, lecz podawane litery są pomieszane. Zadaniem uczestnika jest zapisanie liter, a nastepnie ułożenie z nich słów. Za każde poprawnie zapisane słowo uczestnik otrzymuje 2 punkty. W sumie można uzyskać 4 punkty.

 

Konkurencje dla uczniów klas IV-VI:

1. Zapisywanie przeliterowanych słów

Prowadzący kolejno literuje 5 słów. Każde słowo jest literowane dwa razy.

Za każde poprawnie zapisane słowo można uzyskać 1 punkt.W sumie można uzyskać 5 punktów

2. Literowanie zapisanych słów

Uczestnik konkursu losuje 3 słowa. Prowadzący pokazuje pojedyńczo kolejno wylosowane wyrazy na kartce A4. Zadaniem uczestnika jest przeliterowanie zapisanych słów. Uczestnik ma nie więcej niż 3 sekundy na zastanowienie się nad literą. Za każde poprawnie przeliterowane słowo można uzyskać 1 punkt. W sumie można uzyskać 3 punkty.

3. Literowanie usłyszanych słów:

Uczestnik losuje 1 słowo. Prowadzący wymawia wylosowane słowo. Słowo jest wymawiane 2 razy. Zadaniem uczestnika jest przeliterowanie usłyszanego słów. Za poprawnie przeliterowane słowo uczestnik otrzymuje 3 punkt. W sumie można uzyskać 3 punkty.

4. Mix liter

Prowadzący kolejno literuje 2 wyrazy, lecz podawane litery są pomieszane. Zadaniem uczestnika jest zapisanie liter, a nastepnie ułożenie z nich słów. Za każde poprawnie zapisane słowo uczestnik otrzymuje 2 punkt. W sumie można uzyskać 4 punkty.

5. Dyktando

Uczestnicy konkursu piszą dyktando np. Hi ! I’m Kate and I’m in class 4C. etc.

Za każde poprawnie zapisane słowo uczestnik może uzyskać 1 punkt. Ilość punktów w tej konkurencji jest uzależniona od ilości słów zawartych w dyktandzie.