Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Markuszowej

Wycieczka Przemyśl – Krasiczyn

16 czerwca uczniowie klas IV-VI wraz z opiekunami  i pilotką, panią Agnieszką Skarbowską, wyruszyli na szkolną wycieczkę do Przemyśla i Krasiczyna. Pogoda dopisywała i miło było zwiedzać podkarpackie zabytki. W czasie podróży pani pilot przybliżyła nam zarys historyczny powstania miasta.

Według legendy Przemyśl został założony w VII wieku przez księcia Przemysława - stąd też wzięła się nazwa miasta. Przemyśl to miasto niezwykle malownicze, niewielkie, a zarazem zróżnicowane. A wszystko dlatego, że w tym mieście pogranicza od wieków ścierały się różne wpływy: Polski, Rusi, Węgier i Austrii. Współistniały tu różne religie oraz przechodziły ważne szlaki handlowe. Geograficznie Przemyśl położony jest na pograniczu pogórzy Dynowskiego i Przemyskiego, u wrót Bramy Przemyskiej, w dolinie Sanu. San dzieli miasto na dwie części: zachodnią czyli Zasanie oraz wschodnią, w której znajduje się Stare Miasto. Zwiedzanie Przemyśla rozpoczęliśmy od muzeum dzwonów i fajek, a następnie przeszliśmy na rynek pod pomnik Szwejka, orzeźwiliśmy się smacznymi lodami, zakupiliśmy pamiątki, a następnie zwiedziliśmy archikatedrę greckokatolicką. Dalej wyjechaliśmy autokarem na Kopiec Tatarski skąd podziwialiśmy piękny widok na cały Przemyśl oraz Ukrainę. Przeszliśmy  do Przemyskiego Parku Sportowo-Rekreacyjnego na tor saneczkowy gdzie chętni uczniowie odważyli się zjeżdżać. Po sportach ekstremalnych pojechaliśmy do Krasiczyna zwiedzać zamek. Pan przewodnik zapoznał nas z jego historią  i opowiedział legendę o białej damie. Spacerkiem po krasiczyńskim parku wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Zmęczeni ale zadowoleni już czekamy na następną wycieczkę.